Werkwijze - Monique Engelhard - Professional Organizer

Hoe werkt professional organizen?

Professional organizing kan worden toegepast op verschillende gebieden, zoals kantoren, huizen, kasten, garages, digitale bestanden en papieren administratie. Dit is afhankelijk van de behoeften en doelen van de klant. Over het algemeen helpt professional organizing bij het vereenvoudigen van je leven en het creëren van een georganiseerde omgeving die de productiviteit en welzijn bevordert. Lees hier meer over de werkwijze.

Start » Werkwijze

Als je het gevoel hebt dat je omringd bent door te veel spullen en niet weet waar te beginnen met opruimen en organiseren, kan ik je helpen om te sorteren, te beslissen wat weg kan en wat te bewaren. Samen zullen we een systeem creëren om je spullen op een efficiënte manier op te bergen. Ook als je een drukke agenda hebt en geen tijd vindt om je ruimte georganiseerd en bijgewerkt te houden, bied ik ondersteuning bij het opzetten van een systeem dat eenvoudig te onderhouden is en aansluit bij je levensstijl en schema. Zo krijg je meer tijd en energie om te focussen op wat voor jou belangrijk is.

Als je het organizen liever volledig uitbesteedt, sta ik ook voor je klaar. Ik heb veel oog voor detail en zorg ervoor dat de ruimte er mooi en stijlvol uitziet, terwijl tegelijkertijd de functionaliteit wordt verbeterd!

Mijn werkwijze

  1. Kennismakingsgesprek
    Tijdens ons gratis kennismakingsgesprek vertel je over jouw persoonlijke situatie, waarbij we de behoeften, doelen en uitdagingen bespreken. Dit zal helpen om een plan op te stellen om de ruimte of systemen te organiseren.
  2. Analyse
    We bespreken vervolgens welke veranderingen er nodig zijn om de gewenste resultaten te bereiken. Hiervoor zal ik de ruimte of systemen analyseren en beoordelen.
  3. Sorteren en uitvoeren
    We gaan samenwerken om de spullen in de ruimte te sorteren en te beslissen wat er moet worden weggegooid, gedoneerd of bewaard. De spullen die bewaard moeten worden, gaan we organiseren en opslaan op een manier die de functionaliteit en esthetiek van de ruimte verbetert.
  4. Evaluatie
    Na afloop blikken we even terug. Ben je tevreden over het resultaat? Je krijgt tips en technieken om de georganiseerde ruimte te behouden en ik zal je ondersteunen bij het integreren van nieuwe gewoonten en routines om de organisatie te behouden.

Maatwerk

Iedere persoon of situatie is anders, daarom is mijn aanpak altijd 100% maatwerk. Afhankelijk van jouw wensen en behoeftes spreken we een vast tarief* af. Tijdens het gratis kennismakingsgesprek kan ik je hier al meer over vertellen. Wil je graag meer informatie neem geheel vrijblijvend contact op!
Mijn werkgebied* omvat Limburg en de omliggende regio’s. Of je nu in Limburg woont of in de nabijgelegen gebieden, ik sta klaar om je te helpen bij het creëren van een georganiseerd en evenwichtig leven.

*Vanaf april 2024 hanteer ik een uurtarief van €58,00 inclusief btw.
*Tarieven voor bedrijven of instellingen zijn op aanvraag.
*Vanaf 30 kilometer enkele reis wordt een vergoeding van €0,25 per kilometer gerekend.

Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers (NBPO)

Als Professional Organizer ben ik aangesloten bij de NBPO en werk ik volgens de gedragscode van deze vereniging.