Wat te doen met al die spullen?
Wanneer je druk bezig bent geweest met het opruimen van je huis, dan kan het zomaar zijn dat je van een hoop spullen afstand wilt doen. Dat stukje “ontspullen” is natuurlijk heel goed, maar wat doe je met al die spullen die je niet meer nodig hebt?
Overzicht in je administratie
Wanneer je op deze manier je administratie bijhoudt, heb je geen papieren of enveloppen rondslingeren. Je weet precies waar iets ligt en wat er mee gedaan moet worden.
Geen zin
We hebben er allemaal wel eens last van: geen zin. Je motivatie om iets te doen is ver te zoeken.
Een nieuw jaar een nieuwe start!
Een nieuw jaar een nieuwe start om rust, overzicht en structuur te creëren in je woonomgeving.
Samenwerking
Naast dat ik het belangrijk vind om aangesloten te zijn bij een beroepsvereniging ben ik ook een samenwerking aangegaan met 3 andere Professional Organizer. Zij zijn allemaal werkzaam of woonachtig in de provincie Limburg.
Feestdagen plannen
De feestdagen staan weer voor de deur. Aan de ene kant zijn dit gezellige dagen om met de mensen die je liefhebt door te brengen, maar aan de andere kant kunnen deze dagen ook voor veel stress zorgen.
Administratie hoe lang bewaren,
Wanneer ik aan de administratie denk, dan denk ik al gauw aan een heleboel papierwerk. Wat doe je met al die ordners die op een gegeven moment uitpuilen van al die papieren? Daarvoor is het handig eerst te weten welke bewaartermijnen gehanteerd worden.
Spiegel
Mantelzorger zijn is vaak een grote verantwoordelijkheid. Wanneer je in de spiegel kijkt zie jij dan vaak je zorgen?
Vijf voordelen van verhuizen
Verhuizen heeft ook voordelen, daar wil ik in deze blog even bij stil staan.